Uši KVRM aneb slyšeli jsme v březnu

Chceme Vám touto rubrikou sdělit, naši milí čtenáři, co že nám nejčastěji zní v uších, když po večerech KVRM chystáme. Stanou-li se Vám následující řádky inspirací, budeme mít radost. V březnu to tedy byli…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olivia Trummer – For You (2022)

Letošní novinka německé pianistky a zpěvačky. Snivé jazzové písničky, Olivia disponuje půvabným sladkým hlasem, navíc je krásná, až to bere dech. Doprovázejí italští sidemani Fabrizio Bosso (trumpeta), Rosario Bonaccorso (bass), Nicola Angeluci (bicí) a také slavný američan Kurt Rosewinkel (kytary). Fajn je to.

 

Keith Richards – Main Offender (1992)

Druhé sólové album nejlepšího rockového kytaristy ever. Vyšlo už před třiceti lety a od té doby přidal Keef do své diskografie už jen jedno. Tolik ho zaměstnávají The Rolling Stones. Písničky, jež by se v zásadě mohly objevit na kterékoliv desce domovské party. Byť Keef není takový zpěvák, jako Mick, poslouchá se dobře. A ten uvolněný feeling! To je prostě Richardsova značka. V doprovodné partičce The X-pensive Winos najdeme třeba bubeníka Steva Jordana, pianistu Ivana Nevillea nebo Waddyho Wachtela s kytarou.

 

Absent In Body – Plague God (2022)

Aha? Sludgemetal, ambient, industrial, black… nebo co? Před pěti lety se dali dohromady dva členové belgických doomařů Amenra, s kytaristou Scottem Kellym (Neurosis) a bicmanem Igorem Cavalerou. Výsledkem je toto… černočerné jezero bolesti, hnusu a zmaru, jehož temné vody skrývají cosi strašlivého. Velmi sugestivní! Máte-li špatnou náladu, tohle ji prohloubí!

 

Lord Of The Lost – Judas (2021)

Gothicmetalová parta z Německa a jejich sedmá studiovka. Tematické dvojalbum se cele věnuje novozákonní postavě Jidáše Iškariotského, Chris Harms má ten správně gotický témbr, celé to zní trošku jako The Sisters Of Mercy, trošku jako Rammstein. Ale jo.

 

Různí interpreti – Pop Rock Line 1966 – 1973 (2022)

Dvojalbový sampler ze supraphonské edice Pop Rock Line. Tentokrát věnovaný coverům. Je to sbírka poněkud nesourodá, mísí se tu písničky, jež se tuzemští interpreti snažili zachovat v originále, s těmi, česky textovanými. Navíc jsme ještě omezeni poměrně úzkým časovým údobím. No… možná budou následovat pokračování, neboť téma coverů v historii československé popmusic, vydalo by na diplomovou práci. Co tu máme? Spáleného Kdybych já byl kovářem (Hardinova If I Were A Carpenter), Pavel Novák – Věřím (Diamondova I´m A Believer), nebo třeba Miluška Voborníková a To je dávno (v originále jsou to ovšem Slade Coz I Luv You). Vcelku zábavné. Hlavně však poučné!

 

… and now for something completely different…

 

Operu Turandot už její autor, Giacomo Puccini, nestihl dokončit (zemřel uprostřed práce v roce 1924). To udělal až jeho žák Franco Alfano. Na popularitě jí to však neubralo, od premiéry v roce 1926 patří mezi nejhranější operní díla vůbec. Libreto je založeno na pohádkovém příběhu Carla Gozziho o princezně, jež se nechtěla vdávat a svým nápadníkům kladla hádanky rafinované tak, že je nikdo nedokázal uhádnout. A byl popraven. Až jednou…
My jsme se na Turandot vypravili do Národního divadla. A bylo to moc pěkné… scéna, kostýmy, zpívání, tanec… všechno. Z Turandot pochází i nespíš nejslavnější a nejznámnější operní árie ever Nessun dorma. To jednomu přeběhne mráz po zádech…

 

A co si hrajete vy?

 

 

Štítky: