Tiskové zprávy

Za obsah článků na www.kvrm.cz odpovídá redakce, pouze ta taky může rozhodovat o obsahu webu.

Ne vše, co nám pošlete, můžeme na stránkách www.kvrm.cz zveřejnit. Dodržujte v tiskové zprávě , prosím, gramatiku a vše shrnout do jednoho e-mailu (tj. obrázek a plakát v jpg + TZ)

Tiskové zprávy posílejte vždy a pouze na adresu kvrm@kvrm.cz. Adresa kvrm@kvrm.cz je k zasílání PR materiálů určená a vybírají ji příslušní členové redakce, kteří jsou za zpracování došlých e-mailů zodpovědní. Ušetříte nás zbytečného přeposílání a sebe možnosti, že se váš e-mail při putování sítí někde ztratí nebo zapomene nebo, že adresát v té době bude na dovolené, nemocný či jinak dlouhodobě nepřítomný.

Redakce si vyhrazuje právo předem nedomluvené PR materiály bez udání důvodu nezveřejnit.

Za zveřejnění tiskové zprávy neúčtujeme žádný poplatek. Počítejte, prosím, s nutnou časovou rezervou. Zasílejte své tiskové zprávy nejdříve 14 dní a nejpozději 7 dní před akcí.

Po zveřejnění tiskové zprávy vás můžeme kontaktovat o akreditaci pro redaktora KVRM, který by mohl koncert navštívit a následně z něho napsat reportáž na naše stránky www.kvrm.cz.


Doporučení při psaní tiskových zpráv a dalších text určených k publikaci na internetu

  • charakter textu – stručný, ale výstižný. Měl by tedy obsahovat opravdu jen to podstatné.
  • přehledné rozvržení a editace
  • Většinu lidí asi hned moc nezajímá pod hlavičkou jakého bookingu nějaká kapela hraje, kdo je speciální host apod. Toto jsou informace, které rozhodně nepatří na začátek tiskové zprávy. Začít můžete názvem party, následuje hlavička obsahující datum, místo konání, město a prostý výpis jmen kapel. Co (kdo), kde, kdy a za kolik!
  • stručný popis koncertu a krátké biografie skupin, kteří na ní hrají.
  • shrnutí informací + doplňkové info (předprodej, čas a line up, přesná adresa klubu apod.)


Jak by mohla ideální tisková zpráva vypadat?

Příklad přehledně připravené tiskovky do sekce „Kalendář“

Kdy: 11. 12. 2011 – Ostrov, M Klub
Účinkující: Projekt Parabelum, Kashmir 9:41
Cena lístku je 100 Kč na místě a 80 Kč v předprodejích


Příklad přehledně připravené tiskovky do sekce „Novinky“

Název: Narozeninová party v M-klubu Ostrov
Dne 11. prosince od 21:00 se Ostrově v M-klubu uskuteční narozeninová akce Shalalee O. D. Birthday. Vystoupí kapela Projekt Parabelum z Prahy se svým cyber r´n´r… v sestavě najdete bývalého člena Kurtizán z 25. Avenue Simona a kytaristu Sakalu, kterého můžete znát z kapel Existence nebo Anarchuz. Sestavu dále doplňují bubeník Gu-staff (LUS3) a baskytarista Martin Řápek (Jo-ann). Kapela je právě na turné k nové desce Radiola. Dalším vystupujícim je pražská hard core legenda Kashmir 9:41. Hlavními postavami této kapely jsou Dharma – kytara, zpěv a L.a.Josh – baskytara, zpěv… sestavu doplňují Jindra – kytara (Beautiful Cafillery) a Boky – bicí (ex Boron, Temperamento, Eternal Fire). Kapela míchá hard core s odkazy Hare Krishny.

Line up
21:00 Projekt Parabelum
22:00 Kashmir 9:41

www.odkazy.cz (adresa klubu, skupin)

vstupné x kč, v předprodeji x kč

Tisková zpráva: jméno a přijmení autora


Další doporučení

  • pár poznámek ke grafické úpravě: respektujte to, že mezera se dělá za tečkou, čárkou, před (popř. i za) závorkou a ohraničuje pomlčku, plus atd. Vše se dá velmi jednoduše opravit v již hotovém textu pomocí funkce v programu Word „najít a nahradit“ (spouští se pomocí kláves Ctrl + H)
  • velká písmena (kapitálky) – ano nebo ne? Velmi častá chyba, nadužívání vypisování celých slov kapitálkami vede místo ke zvýraznění důležitých pasáží k tomu, že text je naprosto nečitelný. Kapitálkami zvýrazňujeme jen název, popřípadě nadepsání klíčových odstavců. Místo kapitálek tedy používejte tučný text.
  • snažte se používat co nejmenší počet znaků (např. čas psát 12 hod. místo 12.00 hod. nebo 12:00 hod. nebo t.č. 606 606 606 místo +420 606 606 606) – každý znak navíc činí výsledný text jen méně přehledným a hlavně méně lákavým k tomu, aby ho potenciální čtenář byl schopen přelouskat do konce. Nezdvojujte ani počet interpunkčních znaků (. ! nebo ?)
  • emotikony (smajly) – sice dodávají textu živost, bohužel ho při čtení značně znepřehledňuje – proto s nimi šetřete. Při jejich používání dejte pozor na to, aby vám při psaní v programu Word nezbyly místo textových značek – např. grafické symboly . S nimi se při tvoření webových stránek pracovat nedá (tyto grafické symboly ve Wordu lehce opravíte pomocí klávesy Backspace)
  • závorky – pro ně používáme samozřejmě příslušné znaky, tedy (), popř. [] nebo <>. Nikoliv tedy lomítka /. Zaměňování znaků vede ke zmatení obsahu
  • háčky a čárky – samozřejmě používat

Komentáře jsou pro tuto stránku uzavřeny.